Adres: ul. Plac Uniwersytecki 3 96-130 Głuchów 

Szkoła sportowych

 

SZKOŁA SPORTOWYCH TALENTÓW

 

Nasza szkoła w okresie od 2 grudnia 2014 r. do 7 maja 2015 r .wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Szkoła sportowych talentów. Celem konkursu było:

  • zwrócenie uwagi, jak ważną rolę w szkole pełnią lekcje wychowania fizycznego,
  • wzmocnienie roli nauczyciela oraz pomoc w zaplanowaniu i zaproponowanie nowych, bardziej atrakcyjnych form zajęć ruchowych,
  • kształtowanie prozdrowotnego stylu życia,
  • promowanie aktywności wśród uczniów.

 

Zadanie 1.

Zorganizowanie ogólnoszkolnego konkursu wiedzy o sporcie. W konkursie powinno wziąć udział 5 trzyosobowych drużyn. Do obowiązków należy przygotowanie regulaminu, pytań oraz dyplomów. Ocena na podstawie wyników, sprawozdania przesłanego do jury konkursu.

Wykonanie:

27 marca 2015 roku odbył się szkolny konkurs wiedzy o sporcie o tytuł Omnibusa Sportowego

W turnieju wystąpiło 5 trzyosobowych drużyn:

- 3MajFason

- Pędzące kombinerki

- Lucky Team

- Pikaczento

- Chłopaki do wzięciaJ

Drużyny w I etapie konkursu losowały po 3 pytania.

Zawodnicy wykazali się dużą znajomością nie tylko przepisów gier sportowych, zasad gry, wymiarów boisk, wysokości siatki, ale także znajomością zasad zdrowego

żywienia i historii sportu. Przykładowe pytania to np. :

 - Która witamina wpływa na prawidłowy proces widzenia?

 - Wyjaśnij jak wygląda flaga olimpijska  i co symbolizuje?

 - Short - track to…

 - Dystans biegu maratońskiego to:

 - Wymiary bramki w piłce ręcznej, to:

 -  Wymiary boiska do siatkówki

 - W meczu koszykówki uczestniczą w czasie gry:

 Do II etapu przeszły trzy drużyny:  Pędzące kombinerki, Lucky Team i Pikaczento.  W II etapie zawodnicy mieli za zadanie odgadnąć jak najszybciej sylwetkę sportowca. Najwięcej punktów zdobyła drużyna Lucky Team w składzie: Michał Wieczorek, Ania Mazuchowska, Piotr Chałupka, którzy otrzymali pamiątkowe dyplomy i tytuł Omnibusa Sportowego. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali dyplomy i słodkie upominki. Pozostali uczniowie dzielnie kibicowali swoim drużynom. W przerwie między pytaniami i odpowiedziami wszystkim zebranym czas umilała muzyka o tematyce sportowej.

 

Zadanie 2.

Nakręcenie krótkiego filmiku (ok. 5 min.) na temat zachowań fair play w sporcie. Ocena na podstawie filmiku (może być również link, jeżeli jest zamieszczony na

stronie szkoły) przesłanego do jury konkursu.

 Wykonanie:

W projekcie wzięły udział 33 osoby z dwóch klas – klasa I i klasa II

Film został nagrany na cd i wysłany drogą pocztową.

Młodzież na co dzień na lekcjach wf stosuje zasady fair play. Uczniowie chętnie uczestniczyli w nagrywaniu filmiku, sami byli „reżyserami” filmiku. Klasa I wykonała

napis fair play. Klasa II TR nakręciła telefonem filmik a klasa II TŻ ułożyła napis fair play ze swoich ciał.

Zadanie 3.

 Zorganizowanie ogólnoszkolnego dnia sportu w szkole, w ramach którego przeprowadzone zostaną zawody w kilku wybranych dyscyplinach, z podziałem na grupy wiekowe. Ocena na podstawie wyników, sprawozdań oraz zdjęć przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie:

 Liczba uczestników –  20 osób – 20 III 2015r.

 Liczba klas - wszystkie

 W zawodach wzięło udział po kilka osób chętnych ze wszystkich klas. Zawody odbyły się na terenie zielonym przed szkołą. Wszyscy pozostali uczniowie dzielnie kibicowali swoim zawodnikom.

 Uczniowie rywalizowali w następujących konkurencjach:

  1. Rzut piłką do celu
  2. Pompki na czas
  3. Slalom z piłką
  4. Slalom w parach
  5. Skoki przez skakankę

W każdej konkurencji występowali zarówno chłopcy jak i dziewczęta. Wszystkim dopisywały humory. Było dużo radości. Pogoda dopisała. Świeciło piękne słońce.

Przebywanie młodych osób na świeżym powietrzu wpływa korzystnie na ich rozwój organizmu. Połączone z ruchem pozwala na rozładowanie energii wewnętrznej.

Uczniowie  w trakcie konkurencji sportowych mają kontakt z rówieśnikami, integrują się, tworzą grupy oraz rywalizują ze sobą. Każde zaangażowanie ma pozytywny

wpływ na ich rozwój osobowości. Uczy współdziałania w grupie, wyzwala chęć walki, pozwala na świadome przeżywanie zwycięstw i godne przyjmowanie porażek.

Zabawa była tak fajna, że w jednej z konkurencji wystartowali również nauczyciele: pani od wf i pan od matematyki.

 

Zadanie 4.

Zorganizowanie spotkania nt. „Roli sportu i zdrowego trybu życia”, z uznanym lokalnym sportowcem /przedstawicielem zdrowego trybu życia. Ocena na podstawie

informacji/zdjęć/ prac plastycznych przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie:

 Liczba spotkań – jedno godzinne – 24 kwietnia 2015r.

 Liczba uczestników -  53osoby – 2 klasy

 Przyjechał do nas absolwent naszego technikum – Damian Kowalczyk – kulturysta, trener personalny. Damian bardzo ciekawie opowiedział młodzieży o swojej pasji, która się przerodziła w pracę. Uczniowie wysłuchali jak wyglądają przygotowania do zawodów, jak wygląda zwykły dzień. Damian podkreślił, że tylko dzięki swojej determinacji, ciężkiej pracy zdobył tak wiele. Przedstawił prezentacje i swój profil internetowy. Młodzież dowiedziała się jak zdrowo się odżywiać, że diety są dobre ale tylko wtedy gdy stosujemy je pod okiem specjalisty, że ruch jest potrzebny każdemu człowiekowi. Po bardzo ciekawym wykładzie Damian zaprosił chętnych do kilkuminutowego treningu Tabata. Chętni uczniowie wspólnie z nauczycielką wf przez kilka minut nieźle się „wypocili”.

 Spotkanie było bardzo ciekawe. Kilka osób po zakończeniu zadawało indywidualne pytania, na które zaproszony gość chętnie odpowiadał. Ze względu na napięty grafik kolejne spotkanie z Damianem odbędzie się we wrześniu. Wszyscy trzymamy kciuki za naszego absolwenta w mistrzostwach Polski.

 

Zadanie 5.

 Przeprowadzenie pogadanki pt. Jak dbać o swoją kondycję fizyczną i jak zdrowo się odżywiać. Do dyskusji można zaprosić dietetyka. Ocena na podstawie informacji/ prac plastycznych przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie.

 Liczba uczestników – wszyscy uczniowie

 10 kwietnia 2015 roku odbyła się pogadanka dla uczniów naszej szkoły na temat: Jak dbać o swoją kondycję fizyczną i jak zdrowo się odżywiać? W spotkaniu wzięli

udział wszyscy uczniowie. Na początku uczennice klasy IV Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego – Ola i Ania przedstawiły prezentacje na temat zasad

zdrowego żywienia. Następnie pani Magdalena Nester-Zielińska – nauczyciel wychowania fizycznego przedstawiła prezentacje o wpływie aktywności fizycznej na

zdrowie człowieka i jak dbać o swoją kondycję fizyczną. Uczniowie przypomnieli sobie jakie są zasady zdrowego trybu życia, co robić by jak najdłużej cieszyć się

zdrowiem, jak zacząć ćwiczyć regularnie, jak zmotywować siebie i swoich najbliższych do aktywności ruchowej.  Po prezentacjach uczniowie mieli czas na zadawanie

pytań i wypowiadali się jak spędzają swój wolny czas. Padło refleksyjne pytanie: czy na pewno żyję zdrowo?

 

Zadanie 6.

Zorganizowanie ogólnoszkolnego biegu na orientację. Uczestnicy biegu powinni w momencie startu dostać mapę oraz kilka wskazówek – podpowiedzi (mogą być one

w formie zagadek, rysunków, krótkich opisów). Ocena na podstawie wyników i sprawozdania, zdjęć przesłanego do jury konkursu.

Wykonanie:

Liczba klas – I

30 kwietnia 2015 roku odbył się  na terenie naszej szkoły bieg na orientację. W biegu wzięły udział 4 drużyny po 4 osoby. Razem 16 osób. 6 dziewcząt i 10

chłopców. Uczniowie losowali numerki  i dostawali mapy. Przed biegiem wszyscy zapoznani zostali z regulaminem i zasadami biegu. Liczył się i czas biegu i poprawne

zaliczenie punktów.  Najlepsza drużyna pokonała trasę w czasie 1.27. i zaliczyła poprawnie wszystkie 4 punkty.  Celem biegu na orientację było:

- popularyzacja biegania

- sprawdzenie własnych możliwości w posługiwaniu się mapą

- integracja uczniów

- współpraca w grupie

- sprawdzenie znajomości terenu szkolnego

Zawody bardzo podobały się młodzieży. Wszyscy uczestnicy otrzymali słodki upominek.

 

Zadanie 7.

 Zorganizowanie ogólnoszkolnego dnia talentów sportowych, podczas którego uczniowie będą mogli zaprezentować swoje umiejętności z zakresu sztuk walki, gimnastyki, tańca, żonglowania… Ocena na podstawie sprawozdania, zdjęć/ prac plastycznych przesłanych do jury konkursu.

 Wykonanie:

 Liczba uczestników – 10 osób – 27 luty2015r.

 Liczba klas - wszystkie

 Wnioski/spostrzeżenia – uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności.

 Był pokaz żonglerki, slalom z piłką z utrudnieniem, slalom z łyżeczką w buzi, na której znajdowała się piłeczka do tenisa stołowego, skoki przez skakankę. Atmosfera była wspaniała. Na początku uczniowie troszkę z dystansem podeszli do pokazów, ale już po chwili emocjom nie było końca. Wszystkie pokazy, dyscypliny obserwowała cała szkoła. Uczniowie i nauczyciele dopingowali sportowcom. Konkursy sportowe, pokazy sportowych talentów doskonale integrują młodzież szkolną, dają możliwość pokazania się uczniom, uczą współpracy, pozytywnie wzmacniają, promują zdrowy styl życia, integrują podczas gier i zabaw sportowych uczniów w różnym wieku, wpajają  zasady zdrowej rywalizacji sportowej, wdrażają do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego, kształtują zachowania prozdrowotne.

 

Zadanie 8.

Przygotowanie plakatu oraz hasła promującego uczestnictwo w zajęciach wychowania fizycznego w szkole. Ocena na podstawie prac plastycznych przesłanych do

jury konkursu.

 Wykonanie:

 KONKURS NA PLAKAT PROMUJĄCY UCZESTNICTWO W ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 Na konkurs wpłynęło 9 prac. Były to prace indywidualne i zbiorowe. Prace były wystawione na holu w szkole. Uczniowie głosowali na najlepszą pracę na

karteczkach. Komisja konkursowa w składzie: pani Dyrektor Honorata Chojnacka – przewodnicząca, pani Dorota Skorzycka i pani Magdalena Nester-Zielińska po

podliczeniu głosów ogłosiła wyniki:

 Najwięcej głosów uzyskała praca Krzysztofa Krakowiaka z klasy II TR – 32 głosy – I miejsce

  •  II miejsce – Paulina Sobieszek – kl. IV TŻiGD – 15 głosów
  •  III miejsce – praca zbiorowa Bożeny Adamiec, Joanny Kalisz i Sylwii Skibińskiej – III TŻiGD – 13 głosów.

 

KONKURS NA HASŁO PROMUJĄCE

UCZESTNICTWO W ZAJĘCIACH WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W SZKOLE               

 Na konkurs wpłynęło 9 haseł. Hasła były wyeksponowane na holu w szkole. Uczniowie głosowali na najlepsze hasło na karteczkach. Komisja konkursowa w

składzie: pani Dyrektor Honorata Chojnacka – przewodnicząca, pani Dorota Skorzycka i pani Magdalena Nester-Zielińska po podliczeniu głosów ogłosiła wyniki:

  •  I miejsce – Patrycja Ciesielska – kl I TŻiUG – 14 głosów – hasło „Ćwicz co dnia, sport ci siłę da”
  • II miejsce – Justyna Nowakowska-  kl I TŻiUG – 14 głosów –  hasło „Biegnij do celu po swoją wymarzoną sylwetkę”
  • III miejsce – Paulina Tracz – kl I TŻiUG – 10 głosów– hasło „Ćwicz na w-f, zdrowo się odżywiaj i czuj się świetnie”

 

Zadanie 9.

Zorganizowanie wystawy szkolnej rodzinnych zdjęć uczniów pn.: „Moja rodzina w ruchu” lub „Moje najpiękniejsze wakacje”. Ocena na podstawie sprawozdania

przesłanego do jury konkursu.

 Wykonanie:

W naszej szkole odbyła się wystawa rodzinnych zdjęć uczniów „Moja rodzina w ruchu”, „Moje ulubione wakacje”. Na wystawę wpłynęło 10 zdjęć. Uczniowie

przynieśli zdjęcia ze swoich ulubionych wakacji: nad morzem, w górach. Jedna uczennica przyniosła rodzinne zdjęcie gdy gra z rodzeństwem w piłkę przed domem. 

 

Szkolny koordynator programu

 Magdalena Nester-Zielińska

 

 

„SZKOŁA SPORTOWYCH TALENTÓW”

 

 

Nasza szkoła przystąpiła do programu „Szkoła Sportowych Talentów”. Celem konkursu jest zwrócenie uwagi, jak ważną rolę w szkole pełnią lekcje wychowania fizycznego, wzmocnienie roli nauczyciela oraz pomoc w zaplanowaniu i zaproponowanie nowych, bardziej atrakcyjnych form zajęć ruchowych, a także kształtowanie prozdrowotnego stylu życia oraz promowanie aktywności wśród uczniów. Do zrealizowania mamy 10 zadań konkursowych.

 

Odbył się już konkurs na hasło i plakat promujące uczestnictwo w zajęciach wychowania fizycznego w szkole.

 

27 lutego zorganizowaliśmy Ogólnoszkolny Dzień Talentów Sportowych, podczas którego uczniowie prezentowali się swoimi umiejętnościami sportowymi. Był pokaz żonglerki, slalom z piłką z utrudnieniem, slalom z łyżeczką w buzi, na której znajdowała się piłeczka do tenisa stołowego, skoki przez skakankę. Atmosfera była wspaniała. Konkursy sportowe, pokazy sportowych talentów doskonale integrują młodzież szkolną, dają możliwość pokazania się uczniom, uczą współpracy, pozytywnie wzmacniają, promują zdrowy styl życia, integrują podczas gier i zabaw sportowych uczniów w różnym wieku, wpajają  zasady zdrowej rywalizacji sportowej, wdrażają do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego, kształtują zachowania prozdrowotne.

 

Trwa wystawa szkolna rodzinnych zdjęć uczniów pn.: „Moja rodzina w ruchu” i „Moje najpiękniejsze wakacje”.

 

KOLEJNE ZADANIE ZA NAMI...

W naszej szkole odbyła się wystawa rodzinnych zdjęć uczniów „Moja rodzina w ruchu”, „Moje ulubione wakacje”. Na wystawę wpłynęło 10 zdjęć. Uczniowie opowiadali o zdjęciach, kto na nich jest, jak spędzają wolny czas, o swoich ulubionych wakacjach: nad morzem, w górach. Jedna uczennica przyniosła ulubione rodzinne zdjęcie, gdy gra z rodzeństwem w piłkę przed domem. Opowieściom towarzyszyła miła atmosfera, radość a nawet śmiech.  Wszystkie zdjęcia zostały wyeksponowane w sali polonistycznej. Wystawę będzie można oglądać przez miesiąc.

 Nad przygotowaniem wystawy pracowały uczennice klasy I pod opieką pani polonistki Bożeny Kaczmarczyk.

20 marca odbędzie się konkurs wiedzy o sporcie.